Uchwała Nr XXXV/276/13 w sprawie szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów, w zamian za uiszczoną przez właściciela nieruchomości opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi
Uchwała Nr XXXV/ 276 /13
Rady Gminy Rewal
z dnia 22 lutego 2013 r.
w sprawie: szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów, w zamian za uiszczoną przez właściciela nieruchomości opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi
Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 15, art. 40 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r.
o samorządzie gminnym (tekst jednolity Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591 ze zm.), art. 6r, ust. 3 ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (tekst jednolity Dz. U. z 2012 r., poz. 391, ze zm.) Rada Gminyuchwala, co następuje:
§ 1
Uchwała określa szczegółowy sposób i zakres świadczenia usług, od 1 lipca 2013r., w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów, w zamian za uiszczoną przez właściciela nieruchomości opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi.
§ 2
Ustala się, iż w zamian za uiszczoną przez właściciela nieruchomości opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi, od 1 lipca 2013 r.:
1) bezpośrednio od właścicieli nieruchomości odbiera się następujące frakcje odpadów komunalnych:
a) zmieszane odpady komunalne,
b) selektywnie zbierane odpady komunalne:
- papier i tektura,
- szkło,
- tworzywa (PET),
- metale,
- odpady wielomateriałowe,
2) bezpośrednio od właściciela nieruchomości odbiera się następujące ilości odpadów komunalnych zebranych i przekazanych do odebrania zgodnie z regulaminem utrzymania czystości i porządku obowiązującym na terenie Gminy Rewal:
a) zmieszane odpady komunale w ilości do 240 litrów miesięcznie w przeliczeniu na jednego mieszkańca (od właścicieli nieruchomości zamieszkałych),
b) selektywnie zbierane odpady komunalne wymienione w § 2 pkt. 1 lit. b) -
w ilości nieograniczonej,
§ 3
Ustala się, iż w zamian za uiszczoną przez właściciela nieruchomości opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi odpady komunalne odbierane będą z następującą częstotliwością:
1) bezpośrednio od właściciela nieruchomości zamieszkałych odbiera się zmieszane odpady komunalne nie rzadziej niż raz w tygodniu.
2) bezpośrednio od właściciela nieruchomości zamieszkałych odbiera się odpady komunalne selektywnie zebrane: papier i tekturę, szkło, tworzywa sztuczne, metale i opakowania wielomateriałowe nie rzadziej niż raz w miesiącu
3) z terenu nieruchomości na których nie zamieszkują mieszkańcy, a powstają odpady komunalne oraz z terenu nieruchomości w części zamieszkałych i w części niezamieszkałych na których terenie prowadzona jest działalność gospodarcza taka jak : gastronomia, pensjonaty, hotele i inne miejsca zakwaterowania odbiera się zmieszane odpady komunalne:
a) w okresie od 15.06 do 15.09, nie rzadziej niż dwa razy w tygodniu
b) w okresie od 16.09 do 14.06, nie rzadziej niż dwa razy w miesiącu
4) z terenu nieruchomości na których nie zamieszkują mieszkańcy, a powstają odpady komunalne oraz z terenu nieruchomości w części zamieszkałych i w części niezamieszkałych odbiera się odpady komunalne selektywnie zebrane: papier i tekturę, szkło, tworzywa sztuczne, metale i opakowania wielomateriałowe:
a) w okresie od 15.06 do 15.09, nie rzadziej niż raz w tygodniu;,
b) w okresie od 16.09 do 14.06, nie rzadziej niż raz w miesiącu.
5) z terenu pozostałych nieruchomości na których nie zamieszkują mieszkańcy, a powstają odpady komunalne oraz z terenu nieruchomości w części zamieszkałych i w części niezamieszkałych nie ujętych w punkcie 3 odbiera się zmieszane odpady komunalne:
a) w okresie od 15.06 do 15.09, nie rzadziej niż raz w tygodniu,
b) w okresie od 16.09 do 14.06, nie rzadziej niż raz w miesiącu.
§ 4.
W ramach wniesionej opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi przez właścicieli nieruchomości wymienionych w § 3. pkt. 3, 4,5 odbiera się następujące ilości odpadów komunalnych zebranych i przekazanych do odebrania zgodnie z regulaminem utrzymania czystości i porządku obowiązującym na terenie Gminy Rewal:
a) zmieszane odpady komunalne w ilości stanowiącej podstawę naliczenia opłat;
b)selektywnie zbierane odpady komunalne wymienione w § 2 pkt 1 lit. b) -
w ilości nieograniczonej.
§ 5.
W punktach selektywnego zbierania odpadów komunalnych od mieszkańców Gminy Rewal zbierane są nieodpłatnie następujące frakcje odpadów komunalnych:
1) papier i tektura, w tym opakowania, w ilości nieograniczonej,
2) metal, w tym opakowania, w ilości nieograniczonej,
3) tworzywa sztuczne, w tym opakowania, w ilości nieograniczonej,
4) szkło, w tym opakowania, w ilości nieograniczonej,
5) opakowania wielomateriałowe, w ilości nieograniczonej;
6) odpady biodegradowalne w ilości nieograniczonej.
§ 6.
Traci moc uchwała Rady Gminy Rewal Nr XXXI/245/12 z dnia 10 grudnia 2012 r. w sprawie szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów, w zamian za uiszczoną przez właściciela nieruchomości opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi.
§ 7.
Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy.
§ 8.
Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia jej ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Zachodniopomorskiego z mocą obowiązującą od 1 lipca 2013r.
Przewodnicząca Rady
Joanna Drzewińska - Dąbrowska
Załączniki do pobrania
Plik | Nazwa | Data dodania | Pobrań |
---|---|---|---|
276 sposób i zakres.pdf (PDF, 99.63Kb) | 2013-03-06 09:59:23 | 508 |
Plik | Nazwa | Data dodania | Pobrań |
---|
Metadane - wyciąg z rejestru zmian
Osoba odpowiadająca za treść informacji
Mariusz Owczarek Data wytworzenia:
06 mar 2013
Osoba dodająca informacje
Mariusz Owczarek Data publikacji:
18 mar 2022, godz. 08:12
Osoba aktualizująca informacje
Mariusz Owczarek Data aktualizacji:
06 mar 2013, godz. 11:38