Logo BIP
Herb
Biuletyn Informacji Publicznej
Urzędu Gminy Rewal

Wyszukiwanie zaawansowane

Menu przedmiotowe

BOI

Tagi

Uzasadnienie


UZASADNIENIE

Wprowadzone zmiany w uchwale Nr XLIX/350/06 Rady Gminy Rewal z dnia 29 czerwca 2006 r. w sprawie Regulaminu utrzymania czystości i porządku w gminie przyczynią się do poprawy warunków sanitarnych oraz ochrony środowiska w gminie Rewal.

Zapis dotyczący karty porządkowej pojawił się w celu uporządkowania i doprecyzowania funkcjonujących zapisów dotyczących obowiązków osób prowadzących działalność gospodarczą. Karta porządkowa dotycząca handlu sezonowego wraz z nowym rokiem kalendarzowym wydawana jest dla każdego obiektu handlowego oraz stoiska i dotyczy aktualnego „sezonu handlowego”.

W rozdziale II § 4 ust. 9 wykreślono zapis dotyczący wykaszania trwa, chwastów, pielęgnacji drzew i krzewów oraz usuwanie zeschłej i skoszonej trawy na terenach prywatnych nieruchomości ponieważ jest on niezgody z zapisami ustawy o ochronie przyrody oraz ustawą o utrzymaniu i czystości i porządku w gminach ( art. 4 ust.2 )

W proponowanej zmianie wprowadzono zapis dotyczący zakazu wprowadzania psów na tereny placów zabaw dla dzieci, kwietników i terenów sportowo - rekreacyjnych a także obowiązku sprzątania zanieczyszczeń pozostawionych przez zwierzęta w celu podniesienia warunków sanitarnych i zapewnienia bezpieczeństwa osobom przebywającym na danych terenach. ( zgodnie z zapisem ustawy utrzymanie czystości i porządku w gminach art. 4 ust. 2 pkt.6)

W rozdziale IV § 11 ust.1 do obowiązującego zapisu dotyczącego selektywnej zbiórki odpadów dodano zapis iż właściciele nieruchomości zobowiązani są jednocześnie do selektywnej zbiórki baterii i akumulatorów zgodnie ze zmianą wprowadzoną w uchwale o bateriach i akumulatorach.

W rozdziale VII § 23 ust 2. Dodano 4 punkty zobowiązujące właścicieli zwierząt do humanitarnego traktowania zwierząt, obowiązku uiszczania opłat od posiadania zwierząt, corocznego szczepienia przeciw wściekliźnie oraz zapobiegania w miarę możliwości ograniczania populacji kotów wolnobytujących. Nowe obowiązki osób utrzymujących zwierzęta, mają na celu ochronę przed zagrożeniem lub uciążliwością dla ludzi, przed zanieczyszczeniem terenów przeznaczonych do wspólnego użytku oraz zobowiązują do humanitarnego traktowania posiadanych zwierząt. ( zgodnie z zapisem ustawy utrzymanie czystości i porządku w gminach art. 4 ust. 2 pkt.6)

W projekcie zmiany dodano również informację o funkcjonowaniu uchwały nr XLVII/323/09 Rady Gminy Rewal z dnia 23 września 2009r. w sprawie wymagań jakie powinni spełniać przedsiębiorcy ubiegający się o zezwolenie na prowadzenie działalności w zakresie ochrony przed bezdomnymi zwierzętami, prowadzenia schronisk dla bezdomnych zwierząt, a także grzebowisk i spalarni zwłok zwierzęcych. ( zgodnie z zapisem ustawy utrzymanie czystości i porządku w gminach art. 7 ust. 3)

Doprecyzowano również załącznik dotyczący wykazu miejsc na plażach wyznaczonych dla wprowadzania psów w okresie od czerwca do września. ( zgodnie z zapisem ustawy utrzymanie czystości i porządku w gminach art. 4 ust. 2 pkt.6)

Projekt uchwały uzyskał pozytywną opinię Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Gryficach.


Załączniki do pobrania

Plik Nazwa Data dodania Pobrań
UZASADNIENIE czystoA c i porzA dek.doc (DOC, 33.00Kb) 2010-09-30 16:05:44 4
Plik Nazwa Data dodania Pobrań

Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Osoba odpowiadająca za treść informacji

Mariusz Owczarek

Data wytworzenia:
30 wrz 2010

Osoba dodająca informacje

Mariusz Owczarek

Data publikacji:
18 mar 2022, godz. 08:12

Osoba aktualizująca informacje

Mariusz Owczarek

Data aktualizacji:
22 mar 2011, godz. 22:30