Logo BIP
Herb
Biuletyn Informacji Publicznej
Urzędu Gminy Rewal

Wyszukiwanie zaawansowane

Menu przedmiotowe

BOI

Tagi

Załącznik Nr 1 - Regulamin głosowania w wyborach przewodniczącego Rady Gminy Rewal


Załącznik nr 1

do uchwały Nr I/1/10

Rady Gminy Rewal

z dnia 30 listopada 2010r.

Regulamin

głosowania w wyborach przewodniczącego Rady Gminy Rewal przeprowadzonego na sesji w dniu 30 listopada 2010r.

Rozdział I

Przepisy ogólne

§ 1. 1. Przewodniczącego Rady Gminy Rewal, radni wybierają ze swego grona spośród nieograniczonej liczby kandydatów, w głosowaniu tajnym.

2. Głosowanie przeprowadza wybrana spośród radnych Komisja Skrutacyjna.

§ 2. Prawo zgłaszania kandydatów przysługuje radnemu i grupie radnych.

§ 3. 1. Głosowanie odbywa się przy pomocy kart do głosowania.

2. Karty do głosowania sporządza i rozdaje radnym Komisja Skrutacyjna po ustaleniu przez Radę listy radnych, którzy kandydują na stanowisko przewodniczącego Rady.

3. Karty opatrzone są pieczęcią Rada Gminy Rewal.

§ 4.1. Głosowanie odbywa się na sesji poprzez wywołanie przez członka Komisji Skrutacyjnej wg listy obecności, nazwiska radnego, który podchodzi do urny
i w obecności Komisji Skrutacyjnej wrzuca do niej kartę do głosowania.

2. Podczas głosowania na sali znajduje się parawan, kabina lub inne urządzenie umożliwiające radnym tajne (dyskretne) dokonanie wyboru kandydata na karcie do głosowania.

§ 5. 1. Po przeprowadzeniu głosowania Komisja Skrutacyjna ustala wyniki głosowania i sporządza protokół.

2. Protokół podpisują osoby wchodzące w skład Komisji Skrutacyjnej.

3. Wyniki wyborów ogłasza przewodniczący Komisji Skrutacyjnej poprzez odczytanie protokołu na sesji.

§ 6. Wybór przewodniczącego Rady Gminy następuje bezwzględną większością głosów w obecności co najmniej połowy ustawowego składu Rady, tj. 8 radnych.

Rozdział II

Zasady głosowania w przypadku zgłoszenia jednego kandydata

§ 7. Karty do głosowania sporządzone wg jednolitej formy zawierają brzmienie: „Karta do głosowania w wyborach przewodniczącego oraz wiceprzewodniczącego Rady Gminy Rewal” oraz pytanie „Czy jesteś za wyborem radnego ………………………. (imię i nazwisko kandydata) na przewodniczącego Rady Gminy Rewal”. Obok nazwiska z lewej strony umieszcza się dwie jednakowe kratki: jedna nad wyrazem „tak”, druga nad wyrazem „nie”.

§ 8.1. Radny dokonuje wyboru poprzez postawienie znaku „x” w kratce nad wyrazem „tak” opowiadając się w ten sposób za wyborem, lub w kratce nad wyrazem „nie”, opowiadając się w ten sposób przeciwko wyborowi tego kandydata.

2. Jeżeli radny na karcie do głosowania:

1) postawi znak „x” jednocześnie w kratce nad wyrazem „tak”, jak i w kratce nad wyrazem „nie”;

2) nie postawił znaku „x” w kratce ani nad wyrazem „tak” ani nad wyrazem „nie”;

3) wypełnił kartę w sposób niezgodny z ust. 1

- jego głos uważa się za nieważny.

3. Karty wyjęte z urny niesporządzone przez Komisje Skrutacyjną są kartami nieważnymi.

4. Kart całkowicie przedartych Komisja Skrutacyjna nie bierze pod uwagę.

§ 9. Kandydata na przewodniczącego Rady uważa się za wybranego, jeżeli w głosowaniu uzyskał ilość głosów (znaków „x” w kratce nad wyrazem „tak”), przewyższającą połowę liczby radnych obecnych na sesji, z zastrzeżeniem § 6.

§ 10. 1. W protokole, Komisja Skrutacyjna określa co najmniej:

1) liczbę radnych obecnych na sesji uprawnionych do głosowania;

2) imię i nazwisko zgłoszonego kandydata;

3) liczbę głosów minimalną, konieczną do ważnego wyboru, zgodnie § 6 Regulaminu;

4) liczbę radnych, którym wydano karty do głosowania;

5) liczbę kart wyjętych z urny (gdyby liczba kart wyjętych z urny różniła się od liczby osób, którym wydano karty do głosowania, Komisja podaje w protokole przypuszczalną przyczynę tej niezgodności);

6) Liczbę kart nieważnych;

6) liczbę głosów nieważnych;

7) liczbę głosów ważnych;

8) liczbę głosów ważnych oddanych za wyborem kandydata;

9) liczbę głosów ważnych oddanych przeciw wyborowi kandydata

- a nadto stwierdza wynik wyborów, tzn. czy kandydat uzyskał wystarczającą liczbę głosów, o której mowa w pkt. 3.

2. Komisja, odnotowuje w protokole, wszelkie okoliczności i uwagi mogące mieć wpływ na wynik głosowania oraz zastrzeżenia zgłoszone przez członków Komisji Skrutacyjnej odnoszące się do naruszenia procedury w trakcie głosowania, obliczania głosów lub sporządzania protokołu.

3. Ustala się wzór protokołu z przeprowadzonego głosowania zgodnie z brzmieniem załącznika nr 1 do Regulaminu.

Rozdział III

Zasady głosowania w przypadku zgłoszenia co najmniej dwóch kandydatów

§ 11. Karty do głosowania sporządzone wg jednolitej formy zawierają brzmienie: „Karta do głosowania w wyborach przewodniczącego Rady Gminy Rewal” oraz zamieszczone w kolejności alfabetycznej imiona i nazwiska radnych zgłoszonych na kandydatów na przewodniczącego Rady Gminy Rewal. Obok każdego nazwiska z lewej strony umieszcza się jednakową kratkę.

§ 12. 1. Radni dokonują wyboru poprzez postawienie znaku „x” w jednej kratce, obok nazwiska kandydata, opowiadając się w ten sposób za wyborem tego kandydata na przewodniczącego Rady.

2. Jeżeli radny na karcie do głosowania:

1) postawi znak „x” w więcej niż jednej kratce;

2) nie postawił znaku „x” w kratce obok nazwiska żadnego kandydata;

3) wypełnił kartę w sposób niezgodny z ust. 1

- głos taki uważa się za nieważny.

3. Karty wyjęte z urny, niesporządzone przez Komisję Skrutacyjną, są kartami nieważnymi.

4. Kart całkowicie przedartych Komisja Skrutacyjna nie bierze pod uwagę.

§ 13. 1. Za wybranego na przewodniczącego Rady uważa się kandydata, który uzyskał największą ilość głosów (znaków „x” w kratce przy nazwisku tego kandydata), przewyższającą połowę liczby radnych obecnych na sesji,
z zastrzeżeniem § 6.

§ 14. 1. W przypadku, gdy zgłoszono więcej niż dwóch kandydatów, a w głosowaniu żaden z nich nie otrzymał wymaganej większości głosów, zgodnie z § 6 Regulaminu, przeprowadza się II turę głosowania spośród kandydatów, którzy otrzymali kolejno dwie największe ilości głosów lub spośród kandydatów, którzy otrzymali największą równą ilość głosów.

2. Jeżeli jeden z kandydatów otrzymał największą ilość głosów, ale ilość ta nie stanowi wymaganej większości, o której mowa w § 6 Regulaminu, a w następnej kolejności dwóch lub więcej kandydatów otrzymało równą ilość głosów, przeprowadza się dodatkowe głosowanie na tych kandydatów, a następnie II turę głosowania, o której mowa w ust. 1. W II turze głosowania bierze udział kandydat, który uzyskał największą ilość głosów w I turze głosowania oraz kandydat, który uzyskał największą ilość głosów w głosowaniu dodatkowym.

3. W dodatkowym głosowaniu oraz w II turze głosowania Regulamin stosuje się odpowiednio;

4. W przypadku braku rozstrzygnięcia, mimo przeprowadzenia dwóch tur głosowania, przeprowadza się ponowne wybory łącznie z ponownym zgłaszaniem kandydatów.

§ 15. 1. W protokole Komisja Skrutacyjna określa co najmniej:

1) liczbę radnych obecnych na sesji uprawnionych do głosowania;

2) imiona i nazwiska zgłoszonych kandydatów;

3) liczbę głosów minimalną, konieczną do ważnego wyboru, zgodnie z § 6

Regulaminu;

4) liczbę radnych, którym wydano karty do głosowania;

5) liczbę kart wyjętych z urny (gdyby liczba kart wyjętych z urny różniła się od liczby osób, którym wydano karty do głosowania, Komisja podaje w protokole przypuszczalną przyczynę tej niezgodności);

6) liczbę kart nieważnych;

7) liczbę głosów nieważnych;

8) liczbę głosów ważnych;

9) liczbę głosów ważnych oddanych na poszczególnych kandydatów

a nadto stwierdza wynik wyborów.

2. Komisja odnotowuje w protokole wszelkie okoliczności i uwagi mogące mieć wpływ na wynik głosowania oraz zastrzeżenia zgłoszone przez członków Komisji Skrutacyjnej odnoszące się do naruszenia procedury w trakcie głosowania, obliczania głosów lub sporządzania protokołu.

3. Ustala się wzór protokołu z przeprowadzonego głosowania zgodnie
z brzmieniem załącznika nr 2 do Regulaminu.


Załączniki do pobrania

Plik Nazwa Data dodania Pobrań
ZaA A cznik nr 1 - Regulamin.doc (DOC, 39.50Kb) 2010-12-14 11:51:19 449
Plik Nazwa Data dodania Pobrań

Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Osoba odpowiadająca za treść informacji

Mariusz Owczarek

Data wytworzenia:
14 gru 2010

Osoba dodająca informacje

Mariusz Owczarek

Data publikacji:
18 mar 2022, godz. 08:12

Osoba aktualizująca informacje

Mariusz Owczarek

Data aktualizacji:
14 gru 2010, godz. 11:51