Logo BIP
Herb
Biuletyn Informacji Publicznej
Urzędu Gminy Rewal

Wyszukiwanie zaawansowane

Menu przedmiotowe

BOI

Tagi

zasób mieszkaniowy program


Załącznik Nr 1

do uchwały Nr XXV/220/04

Rady Gminy Rewal

z dnia 30 września 2004 roku.

P R O G R A M

GOSPODAROWANIA MIESZKANIOWYM ZASOBEM

GMINY REWAL na lata 2004 - 2008

Podstawą opracowania program jest :

  • ustawa z dnia 21 czerwca 2001 r. o ochronie praw lokatorów, mieszkaniowym zasobie gminy i o zmianie kodeksu cywilnego (Dz.U. Nr 71, poz. 733 ze zmianami).

PROGRAM OKREŚLA:

  1. Prognozę wielkości i stanu technicznego zasobu mieszkaniowego w rozbiciu na poszczególne lata z podziałem na lokale socjalne i pozostałe mieszkania.

  2. Analizę potrzeb, plan remontów i modernizacji z podziałem na kolejne lata.

  3. Planowana sprzedaż lokali w kolejnych latach.

  4. Zasady polityki czynszowej.

  5. Sposób i zasady zarządzania lokalami i budynkami zasobu oraz przewidywane zmiany w zakresie zarządzania zasobem w kolejnych latach.

  6. Źródła finansowania gospodarki mieszkaniowej w kolejnych latach.

7. Wysokość wydatków w kolejnych latach z podziałem na:

    1. koszty bieżącej eksploatacji;

    2. koszty remontów;

    3. koszty modernizacji lokali i budynków zasobu;

    4. koszty zarządu nieruchomościami wspólnymi;

    5. wydatki inwestycyjne.

  1. Opis działań mających na celu poprawę wykorzystania i racjonalne gospodarowanie zasobem, w szczególności:

    1. niezbędny zakres zmian lokali związanych z remontem;

    2. planowana sprzedaż lokali.

ROZDZIAŁ I

POSTANOWIENIA OGÓLNE.

  1. Mieszkaniowy zasób gminy tworzą:

    1. lokale mieszkalne w budynkach jedno i wielorodzinnych;

    2. małe domy jednorodzinne stanowiące jeden lokal mieszkalny;

    3. lokale socjalne i przeznaczone do wynajmowania na czas trwania stosunku pracy.

  1. Mieszkaniowy Zasób Gminy utworzony został uchwała Nr XXI/145/04 Rady Gminy z 28 maja 2004 roku.

  2. Ustalenia zawarte w programie dotyczące planowanej sprzedaży lokali stanowią podstawę do wypowiadania umów najmu z zachowanie 6 - miesięcznego okresu wypowiedzenia pod warunkiem zaoferowania wynajęcia w tej samej miejscowości innego lokalu spełniającego co najmniej takie same wymagania.

Nie dotyczy to przypadków jeżeli najemcy przysługuje pierwszeństwo w nabyciu zajmowanego lokalu, chyba, że najemcy wcześniej oferowano nabycie tego lokalu a najemca nie skorzystał z pierwszeństwa nabycia.

ROZDZIAŁ II

PROGNOZA WIEKLOSCI I STANU TECHNICZNEGO ZASOBU MIESZKANIOWEGO, W ROZBICIU NA POSZCZEGOLNE LATA, Z PODZIAŁEM NA LOKALE SOCJALNE I POZOSTAŁE MIESZKALNE.

  1. Stan zasobu mieszkaniowego.

Lokale w domach jedno i wielorodzinnych.

2004

2005

2006

2007

2008

88

108

111

96

96

  1. Małe domy jednorodzinne stanowiące jeden lokal mieszkaniowy.

2004

2005

2006

2007

2008

99

94

86

74

58

Lokale socjalne i przeznaczone do wynajmowania na czas trwania stosunku pracy.

2004

2005

2006

2007

2008

-

6

-

-

6

80% budynków i lokali mieszkalnych stanowiących Mieszkaniowy Zasób Gminy zostało pozyskane w ramach komunalizacji mienia od Funduszu Wczasów Pracowniczych, 20 % to pozostałość po tzw. Państwowym Funduszu Ziemi.

Tylko 1 budynek 9 rodzinny został wybudowany przez Gminę ze środków własnych.

Zasób Gminy w stosunku do lat minionej 10 latki został uszczuplony i z roku na rok będzie ulegał zmniejszeniu, bowiem intencja Samorządu Gminnego jest szybka prywatyzacja tj sprzedaż lokatorom, aby nie dopuścić do dewastacji bądź śmierci technicznej budynku. Gmina w ramach komunalizacji przejmowała budynki i lokale w złym stanie technicznym, w związku z czym w szybkim okresie czasu dokonywano przetargów na najem i dzierżawę a najemcom i dzierżawcom zezwalano na przeprowadzenie we własnym zakresie remontów i napraw co w dalszej kolejności doprowadzać będzie do nabycia na własność.

Zgodnie z uchwałą Nr V/17/98 Rady Gminy z dnia 11 grudnia 1998 r. w sprawie udzielania bonifikat i stosowania stawek oprocentowania przy sprzedaży lokali mieszkalnych - przy nabywaniu lokali stosowane są ulgi i bonifikaty. Około 50 budynków znajduje się w zastawie hipotecznym, w związku z czym nie ma możliwości ich zbycia na rzecz najemców.

Wraz ze spłatą rat kredytu na rzecz Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej budynki będą uwalniane z obciążenia hipotecznego i zbywane najemcom.

Ze względu na potrzeby mieszkaniowe jakie występują wśród społeczności Gminy Rewal planuje się budowę domów komunalnych wielorodzinnych, w których zostaną wydzielone lokale socjalne i na czas trwania stosunku pracy i tak:

2004 rok:

- w Pobierowie oddaje się do użytku 1 budynek z 6 lokalami mieszkalnymi.

2005 rok:

- w Rewalu 1 budynek - 24 lokalowy,

- 6 lokalowy budynek socjalny

2006 rok:

- w Niechorzu 1 budynek - 8 lokali

2008 rok:

- 1 budynek z 16 lokalami socjalnymi

Planuje się więc do roku 2008 wydzielić 12 lokali socjalnych dla osób i rodzin znajdujących się w trudnych warunkach materialnych i rodzinnych oraz tych, którzy nie opłacają należnych świadczeń. W wybudowanych domach wielorodzinnych wyznaczone zostaną również ( w budynku w Rewalu) 2 lokale przeznaczone do wynajmowania na czas trwania stosunku pracy.

Sukcesywnie w każdym roku wydatkowane będą środki ujęte w budżecie Gminy na przeprowadzanie remontów kapitalnych budynków, które to nie mogą być przeprowadzone przez samych lokatorów.

W rozbiciu na poszczególne lata planuje się przeznaczyć na ten cel:

(w zł)

2004

2005

2006

2007

2008

150.000

150.000

50.000

50.000

50.000

W zasobie znajdują się również pomieszczenia przystosowane do zamieszkania, które zostały przejęte od FWP. Pomieszczenia te zostały przez lokatorów wyremontowane - za zgodą Wójta Gminy - i włączone do zasobu mieszkaniowego jako małe domki jednorodzinne stanowiące jeden lokal mieszkaniowy i sukcesywnie przeznaczane są do sprzedaży. Większość z nich znajduje się pod zastawem hipotecznym.

ROZDZIAŁ III

ANALIZA POTRZEB I PLAN REMONTÓW, ORAZ MODERNIZACJI BUDYNKÓW I LOKALI.

Ustalono, iż do 2008 roku należy przeprowadzić remonty i modernizację 21 budynków. W rozbiciu na poszczególne lata przedstawia się to następująco:

L.p.

Zakres rzeczowy remontu

Razem

2004

2005

2006

2007

2008

1.

Remont kapitalny dachu

2

1

1

-

-

-

2.

Wymiana stolarki okiennej

3

1

2

-

-

-

3.

Naprawa bieżąca dachów

5

2

3

-

-

-

4.

Ocieplenie budynków

3

1

1

1

-

-

5.

Przemurowanie kominów

5

2

1

1

-

6.

Remont instalacji elektrycznej

2

1

1

-

-

-

7.

Remont instalacji wod-kan.

1

1

-

-

-

-

Wykonanie powyższych remontów uzależnione jest od środków finansowych przeznaczonych z budżetu gminy.

Planuje się ponadto wydanie zezwoleń lokatorom na przeprowadzanie remontów we własnym zakresie w zamian za odliczenia w czynszu.

Potrzeby w zakresie remontu i modernizacji budynków ustalane będą w szczegółowo w każdym roku z radami sołeckimi poszczególnych miejscowości, przy opracowywaniu budżetu gminy.

ROZDZIAŁ IV

PLANOWANA SPRZEDAŻ LOKALI I MAŁYCH DOMÓW JEDNORODZINNYCH W POSZCZEGÓLNYCH LATACH.

  1. Lokale mieszkalne w domach jedno i wielorodzinnych - na rzecz najemców.

Do końca 2004

2005

2006

2007

2008

3

4

7

15

-

  1. Małe domy jednorodzinne stanowiące jeden lokal.

Do końca 2004

2005

2006

2007

2008

4

15

7

12

16

W powyższym zestawieniu znajdują się również lokale, które uwolnione zostaną z zastawu hipotecznego a na które kupno najemcy złożyli stosowne wnioski.

Sprzedaż lokali odbywała się będzie na warunkach ustalonych ustawą z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami oraz uchwale Rady Gminy Nr XXI/195/04 z dnia 28 maja 2004 r. w sprawie utworzenia mieszkaniowego zasobu gminy oraz ustalenia zasad wynajmowania lokali wchodzących w skład tego zasobu.

ROZDZIAŁ V

ZASADY POLITYKI CZYNSZOWEJ.

  1. Wysokość stawki czynszu za 1 m


Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Osoba odpowiadająca za treść informacji

Wojciech Zwoliński

Data wytworzenia:
04 sty 2005

Osoba dodająca informacje

Wojciech Zwoliński

Data publikacji:
18 mar 2022, godz. 08:12

Osoba aktualizująca informacje

Wojciech Zwoliński

Data aktualizacji:
04 sty 2005, godz. 20:45