Logo BIP
Herb
Biuletyn Informacji Publicznej
Urzędu Gminy Rewal

Wyszukiwanie zaawansowane

Menu przedmiotowe

BOI

Tagi

UCHWAŁA NR XLIV/302/21 RADY GMINY REWAL z dnia 29 listopada 2021 r. w sprawie wyboru metody ustalenia opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi odebranymi z nieruchomości położonych na terenie gminy Rewal oraz ustalenia stawki tej opłaty.

UCHWAŁA NR XLIV/302/21
RADY GMINY REWAL
z dnia 29 listopada 2021 r.
w sprawie wyboru metody ustalenia opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi odebranymi z nieruchomości położonych na terenie gminy Rewal oraz ustalenia stawki tej opłaty.


Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 8 oraz art. 40 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (tekst jednolity: Dz. U . z 2021 r. poz. 1372 ze zm.: Dz.U. z 2021 r., poz. 1834) w związku z art. 6j ust 1 pkt 2, ust. 3, ust 3a, ust 3b, 3e, art. 6k ust 1, ust. 2 oraz 2a pkt 2 oraz pkt 5, a także ust. 3 ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (tekst jednolity: Dz. U. z 2021 r. poz. 888 ze zm.: Dz.U. z 2020 r., poz. 2320; Dz.U. z 2021 r., poz. 1648) Rada Gminy w Rewalu uchwala,  co następuje:
§ 1. 1. Ustala się, iż dla nieruchomości zamieszkałej, opłata za gospodarowanie odpadami komunalnymi stanowi iloczyn ilości zużytej wody z danej nieruchomości oraz ustalonej w §7 niniejszej uchwały, stawki opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi, przy czym opłata nie może przekroczyć wartości określonej w art. 6j ust. 3f ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (tekst jednolity: Dz. U. z 2021 r. poz. 888 ze zm.).
2. Sposób ustalenia ilości zużytej wody na potrzeby obliczenia wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi dla nieruchomości wskazanej w §1 ust.1 określono w §4.
§ 2. 1. Ustala się, iż dla nieruchomości mieszanej (nieruchomość, która w części stanowi nieruchomość zamieszkałą, a w części nieruchomość niezamieszkałą), na której powstają odpady komunalne opłata za gospodarowanie odpadami komunalnymi stanowi iloczyn ilości zużytej wody z danej nieruchomości oraz ustalonej w §7 niniejszej uchwały stawki opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi, z zastrzeżeniem, że opłata dla części zamieszkałej nie może przekroczyć wartości określonej w art. 6j ust. 3f ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (tekst jednolity: Dz. U. z 2021 r. poz. 888 ze zm.).
2. Ilość zużytej wody z nieruchomości wskazanej w §2 ust.1 stanowi sumę ilości wody zużytej w części zamieszkałej i ilości wody zużytej w części niezamieszkałej, które ustala się zgodnie z zapisami §4 ust.1 odrębnie dla każdej z części. W przypadku braku wodomierza dla części zamieszkałej ilość zużytej wody (dla tej części) ustala się na podstawie przeciętnej normy zużycia wody na poziomie 3 m3 miesięcznie na osobę zamieszkującą nieruchomość a dla części niezamieszkałej uwzględnia się opomiarowanie ustalone w oparciu o wodomierz główny z wyłączeniem wody odrębnie opomiarowanej oraz z wyłączeniem ilości zużytej wody wyliczonej na podstawie przeciętnej normy zużycia wody dla części zamieszkałej.
§ 3. 1. Ustala się iż dla nieruchomości, na której świadczone są usługi hotelarskie w rozumieniu ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o usługach turystycznych (tekst jednolity: Dz. U. z 2019 r. poz. 238 ze zmianami), opłata za gospodarowanie odpadami komunalnymi stanowi iloczyn ilości zużytej wody z danej nieruchomości oraz ustalonej w §7 niniejszej uchwały stawki opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi.
2. Sposób ustalenia ilości zużytej wody na potrzeby ustalania wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi dla nieruchomości wskazanej w §3 ust.1 określono w §4.
§ 4. 1. Zużycie wody będące podstawą ustalenia opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi stanowi opomiarowanie zużycia wody z nieruchomości za poprzedni rok kalendarzowy, ustalone w oparciu o wodomierz główny, z wyłączeniem wody odrębnie opomiarowanej. Wyłączenie wody odrębnie opomiarowanej może nastąpić, gdy podlicznik będzie zalegalizowany przez Wodociągi Rewal Sp. z o.o.
2. W przypadku braku licznika do odczytu zużycia wody na nieruchomości lub gdy na nieruchomości używana jest woda z własnego ujęcia, podstawą ustalenia opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi jest przyjmowana przeciętna norma zużycia wody wynosząca 3 m3 miesięcznie na osobę zamieszkująca nieruchomość.
3. W przypadku różnicy pomiędzy stanem wodomierza głównego, a sumą odczytów z podliczników na nieruchomości, różnicę należy rozliczyć odpowiednio udziałami w nieruchomości/liczbą osób zamieszkującą nieruchomość/liczbą lokali na nieruchomości.
4. W przypadku gdy na nieruchomości wielolokalowej, część lokali jest nieopomiarowana, podstawą ustalenia opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi, dla właścicieli nieopomiarowanych lokali przyjmowana jest przeciętna norma zużycia wody, wynosząca 3 m3 miesięcznie na osobę w lokalu, powiększona o odpowiednio rozliczoną różnicę pomiędzy odczytem wodomierza głównego, a zużyciem wody w poszczególnych lokalach w odniesieniu do całej nieruchomości.
5. W przypadku nabycia nieruchomości, o których mowa w § 1-3 lub nabycia prawa do władania nieruchomością (np. najem, dzierżawa), podłączenia nieruchomości do sieci wodociągowej, zamieszkania na nieruchomości pierwszego mieszkańca przez okres do zakończenia pierwszego pełnego roku kalendarzowego zamieszkiwania podstawą ustalenia opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi jest przeciętna norma zużycia wody wynosząca 3 m3 miesięcznie na osobę zamieszkującą na nieruchomości.
6. W przypadku kiedy z listy odczytów zużycia wody dla nieruchomości za rok ubiegły sporządzanej przez Wodociągi Rewal Sp. z o.o. wynika, że ilość wody z nieruchomości wynosi 0m3 a na nieruchomości w danym roku rozliczeniowym powstają odpady komunalne podstawą ustalenia opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi jest przyjmowana przeciętna norma zużycia wody wynosząca 3 m3 miesięcznie na osobę.
§ 5. 1. W przypadku nieruchomości niezamieszkałej, na której powstają odpady komunalne opłata za gospodarowanie odpadami komunalnymi stanowi iloczyn zadeklarowanej liczby pojemników lub worków, przeznaczonych do zbierania odpadów komunalnych powstających na danej nieruchomości, oraz stawki opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi, o której mowa w  §8.
2. Przez zadeklarowaną liczbę pojemników lub worków rozumie się iloczyn liczby pojemników lub worków przeznaczonych do zbierania odpadów komunalnych na terenie nieruchomości oraz liczby ich opróżnień lub odbiorów wynikającej z częstotliwości odbioru odpadów komunalnych określonych na podstawie harmonogramu odbioru odpadów komunalnych dla danej nieruchomości.
§ 6. W przypadku nieruchomości, na której znajduje się domek letniskowy, lub innej nieruchomości wykorzystywanej na cele rekreacyjno-wypoczynkowe ustala się ryczałtową stawkę opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi za rok od domku letniskowego na nieruchomości albo od innej nieruchomości wykorzystywanej na cele rekreacyjno-wypoczynkowe, o której mowa w §9 niniejszej uchwały.
§ 7. 1. Ustala się stawkę opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi od właścicieli nieruchomości, o których mowa w § 1-3, w wysokości 5,50 zł miesięcznie za 1 m3 zużytej wody z danej nieruchomości za odpady komunalne zbierane i odbierane w sposób selektywny.
2. Ustala się stawkę opłaty podwyższonej za gospodarowanie odpadami komunalnymi od właścicieli nieruchomości o których mowa w § 1-3, w wysokości 22 zł miesięcznie za 1 m3 zużytej wody z danej nieruchomości, w przypadku kiedy właściciel nieruchomości nie wypełnia obowiązku zbierania odpadów komunalnych w sposób selektywny.
§ 8. Ustala się stawki opłat za pojemniki o określonej pojemności dla właścicieli nieruchomości, o której mowa w § 5:
Pojemność pojemnika/worka
na odpady
Stawka za pojemnik lub worek, na odpady niesegregowane (zmieszane), w przypadku kiedy odpady zbierane i odbierane są w sposób selektywny [zł]
Stawka opłaty podwyższonej za pojemnik lub worek, na odpady niesegregowane (zmieszane) w przypadku kiedy odpady nie są zbierane i odbierane są w sposób selektywny [zł]
Stawka za pojemnik lub worek, na odpady w których gromadzone są selektywne odpady (papier i tektura, szkło, metale  i tworzywa sztuczne, bioodpady)  w przypadku kiedy odpady zbierane i odbierane są w sposób selektywny [zł]
60 l
12
48
2,5
120 l
24
96
5
240 l
48
192
10
1100 l
220
880
45,83
§ 9. 1. Ryczałtowa stawka opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi w przypadku nieruchomości, na której znajduje się domek letniskowy, lub innej nieruchomości wykorzystywanej na cele rekreacyjno-wypoczynkowe wynosi 181,90 zł za rok od domku letniskowego na nieruchomości albo od innej nieruchomości wykorzystywanej na cele rekreacyjno-wypoczynkowe.
2. Ryczałtowa stawka opłaty podwyższonej za gospodarowanie odpadami komunalnymi w przypadku nieruchomości, o których mowa § 6 wynosi 727,60 zł za rok od domku letniskowego na nieruchomości albo od innej nieruchomości wykorzystywanej na cele rekreacyjno-wypoczynkowe, w przypadku kiedy właściciel nieruchomości nie wypełnia obowiązku zbierania odpadów komunalnych w sposób selektywny.
§ 10. Traci moc uchwała Nr XXXII/193/20 z dnia 17 grudnia 2020 r. (Dz. Urz. Woj. Zachodniopomorskiego z 2020 r., poz. 5843).
§ 11. Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy Rewal.
§ 12. Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia jej ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Zachodniopomorskiego.
 

Wiceprzewodniczący Rady Gminy Rewal


Rafał Mielcarek

 

Załączniki do pobrania

Lp. Nazwa pliku Data dodania
1 UCHWAŁA NR XLIV/302/21 RADY GMINY REWAL z dnia 29 listopada 2021 r. w sprawie wyboru metody ustalenia opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi odebranymi z nieruchomości położonych na terenie gminy Rewal oraz ustalenia stawki tej opłaty. 2021-12-14 14:57:32

Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Osoba odpowiadająca za treść informacji

-

Data wytworzenia:
-

Osoba dodająca informacje

Tomasz Kapela

Data publikacji:
14-12-2021 14:57:32

Osoba aktualizująca informacje

Tomasz Kapela

Data aktualizacji:
14-12-2021 14:57:32