Logo BIP
Herb
Biuletyn Informacji Publicznej
Urzędu Gminy Rewal

Wyszukiwanie zaawansowane

Menu przedmiotowe

BOI

Tagi

UCHWAŁA NR LXXII/484/23 RADY GMINY REWAL z dnia 23 listopada 2023 r. zmieniająca uchwałę w sprawie Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie gminy Rewal.

UCHWAŁA NR LXXII/484/23
RADY GMINY REWAL
z dnia 23 listopada 2023 r.
zmieniająca uchwałę w sprawie Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie gminy Rewal.


Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 15, art. 40 ust. 1 i art. 41 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (tekst jednolity: Dz. U. z 2023 r. poz. 40 z późn. zm.) w związku z art. 4 ust. 1 ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (tekst jednolity: Dz. U. z 2023 r. poz. 1469 z późn. zm.) Rada Gminy w Rewalu uchwala, co następuje:
§ 1. W załączniku do uchwały Nr XXXI/180/20 Rady Gminy Rewal z dnia 30 listopada 2020 r. w sprawie Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie gminy Rewal (Dz. Urz. Woj. Zachodniopomorskiego z 2020 r., poz.5759) zmienionej uchwałą nr XXXII/197/20 Rady Gminy Rewal z 17 grudnia 2020 r. zmieniającą uchwałę w sprawie Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie gminy Rewal (Dz. Urz. Woj. Zachodniopomorskiego z 2020 r., poz.6002) oraz uchwałą nr LVI/393/22 Rady Gminy Rewal z 17 listopada 2022 r. zmieniającą uchwałę w sprawie Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie gminy Rewal (Dz. Urz. Woj. Zachodniopomorskiego z 2022 r., poz.5232) zmienia się w następujący sposób:
1. W § 6 ust. 6 dodaje się pkt c) o treści: „zapobiegania gromadzeniu odpadów komunalnych poza miejscem do tego wyznaczonym, o którym mowa w § 8” oraz pkt d) o treści: ”utrzymania możliwości dojazdu do pojemników/worków. Niewypełnienie tego obowiązku skutkować będzie brakiem odbioru odpadów, bez możliwości reklamacji.”.
2. § 10 ust. 1 pkt b)  otrzymuje brzmienie: „worki o pojemności od 30 do 120 l wykonane z folii polietylenowych LDPE lub HDPE o grubości dostosowanej do ilości i rodzaju odpadów, uniemożliwiającej rozerwanie worka,”
3. W § 10 ust. 2 dodaje się pkt w)  o treści: „dla szaletów publicznych co najmniej jeden worek 30 l.”.
4. § 23 otrzymuje brzmienie: „Odbieranie odpadów komunalnych z nieruchomości powinno odbywać się z częstotliwością zapewniającą właściwy stan sanitarno-porządkowy nieruchomości oraz terenów przeznaczonych do wspólnego użytku. Biorąc pod uwagę turystyczny charakter gminy oraz to, że odpady na nieruchomościach wytwarzane są nieregularnie ustala się następującą minimalną częstotliwość odbioru odpadów komunalnych z terenu nieruchomości:

 

 

Miesiące

1)Nieruchomości zamieszkałe*
2)Nieruchomości niezamieszkałe*
3)Nieruchomości, na których świadczone są usługi hotelarskie*
4)Domki letniskowe i nieruchomości rekreacyjno -wypoczynkowe*
5)Gastronomia1*

zmieszane
selektywne
zmieszane
selektywne
Styczeń
co 2 tyg.
co 2 tyg.
co 2 tyg.
co 2 tyg.
Luty
co 2 tyg.
co 2 tyg.
co 2 tyg.
co 2 tyg.
Marzec
co 2 tyg.
co 2 tyg.
co 2 tyg.
co 2 tyg.
Kwiecień
1 x tyg.
1 x tyg.
1 x tyg.
1 x tyg.
Maj
1 x tyg.
1 x tyg.
1 x tyg.
1 x tyg.
Czerwiec
1 x tyg.
1 x tyg.
7 x tyg.
1 x tyg.
Lipiec
2 x tyg.
2 x tyg.
7 x tyg.
2 x tyg.
Sierpień
2 x tyg.
2 x tyg.
7 x tyg.
2 x tyg.
Wrzesień
1 x tyg.
1 x tyg.
2 x tyg.
1 x tyg.
Październik
co 2 tyg.
co 2 tyg.
co 2 tyg.
co 2 tyg.
Listopad
co 2 tyg.
co 2 tyg.
co 2 tyg.
co 2 tyg.
Grudzień
co 2 tyg.
co 2 tyg.
co 2 tyg.
co 2 tyg.
* Ustala się, iż w czasie tzw. „długiego weekendu majowego”, „ferii zimowych”, „Bożego Ciała” oraz „Świąt Bożego Narodzenia” oraz dwóch ostatnich tygodni czerwca odbiór zmieszanych odpadów komunalnych, nastąpi z częstotliwością zgodną z indywidualnie ustalanym  dla każdego roku harmonogramem odbioru odpadów.
1Gastronomia - ogół zakładów publicznego żywienia: barów, stołówek, bufetów oraz działalność usługowa związana z zapewnieniem pełnego wyżywienia przeznaczonego do bezpośredniej konsumpcji  w restauracjach, włączając w to restauracje samoobsługowe i oferujące posiłki „na wynos” z lub bez miejsc do siedzenia.
5. W § 22 dodaje się ust. 3 o treści: ”Meble i inne odpady gabarytowe należy gromadzić na swojej nieruchomości i wystawiać przed posesję nie wcześniej niż 24 h przed odbiorem w taki sposób aby nie utrudniać korzystania z tej nieruchomości oraz terenów do niej przyległych, zapewniając swobodny dostęp firmie odbierającej odpady.”
§ 2. Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy Rewal Zarządowi przedsiębiorstwa Wodociągi Rewal Sp. z o.o. w Pobierowie.
§ 3. Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Zachodniopomorskiego z mocą obowiązująca od 1 stycznia 2024 r.
 

Przewodnicząca Rady Gminy Rewal


Wanda Szukała- Błachuta

 

Załączniki do pobrania

Lp. Nazwa pliku Data dodania
1 UCHWAŁA NR LXXII/484/23 RADY GMINY REWAL z dnia 23 listopada 2023 r. zmieniająca uchwałę w sprawie Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie gminy Rewal. 2023-12-20 08:36:43

Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Osoba odpowiadająca za treść informacji

Urząd Gminy Rewal

Data wytworzenia:
23-11-2023

Osoba dodająca informacje

Tomasz Kapela

Data publikacji:
20-12-2023 08:36:43

Osoba aktualizująca informacje

Tomasz Kapela

Data aktualizacji:
20-12-2023 08:36:43