Logo BIP
Herb
Biuletyn Informacji Publicznej
Urzędu Gminy Rewal

Wyszukiwanie zaawansowane

Menu przedmiotowe

BOI

Tagi

Protokół II

P R O T O K Ó Ł    Nr II/ 14

 

II sesji Rady Gminy Rewal, która odbyła się w dniu 9 grudnia 2014 roku

w Urzędzie Gminy Rewal

 

Sesję rozpoczęła w dniu 9 grudnia 2014r. o godz. 10:05 Przewodnicząca Rady Gminy – p. Agnieszka Tasarz

Na podstawie listy obecności stwierdziła, iż obrady są prawomocne, - uczestniczy 15 radnych.

Ustawowy skład Rady 15 osób – bezwzględna liczba głosów ustawowego składu Rady – 8 osób, co stanowi wystarczające quorum do podejmowania prawomocnych uchwał. 

Przewodnicząca Rady przywitała zaproszonych gości i poprosiła p. Marka Czaplińskiego Przewodniczącego Gminnej Komisji Wyborczej o wręczenie zaświadczenia o wyborze wójta.

p. Marek Czapliński - Przewodniczący Gminnej Komisji Wyborczej odczytał treść zaświadczenia, które wręczył p. Robertowi Skraburskiemu. 

p. Przewodnicząca Rady – odczytała art. 29a ust. 1 ustawy o samorządzie gminnym: „Objęcie obowiązków przez wójta następuje z chwilą złożenia wobec rady gminy ślubowania o następującej treści: Obejmując urząd wójta gminy, uroczyście ślubuję, że dochowam wierności prawu, a powierzony mi urząd sprawować będę tylko dla dobra publicznego i pomyślności mieszkańców gminy. Ślubowanie może być złożone z dodaniem zdania: Tak mi dopomóż Bóg”. Poprosiła p. Roberta Skraburskiego nowo wybranego Wójta Gminy Rewal o złożenie ślubowania.

P. Robert Skraburski – Wójt Gminy Rewal złożył w obecności Radnych Gminy Rewal ślubowanie następującej treści –„Obejmując urząd wójta gminy, uroczyście ślubuję, że dochowam wierności prawu, a powierzony mi urząd sprawować będę tylko dla dobra publicznego i pomyślności mieszkańców gminy.” „Ślubuję”.

P. Robert Skraburski – Wójt Gminy – tekst podziękowania poniżej

„Pani Przewodnicząca, Wysoka Rado, Panie Pośle, Zaproszeni Goście.

Czuję się zaszczycony i wyróżniony, że po raz kolejny mogę stanąć przed Państwem jako Wójt Gminy Rewal.

Z tego miejsca chciałbym podziękować za dotychczasową pracę współpracownikom z Urzędu Gminy, Centrum Informacji Promocji i Rekreacji, Dyrektorom i pracownikom placówek oświatowych, spółkom gminnym - kolejce i wodociągom, Zieleni Gminnej, Gminnemu Ośrodkowi Kultury, Gminnemu Ośrodkowi Pomocy Społecznej, Straży Gminnej, służbom mundurowym, instytucjom i firmom współpracującym z Gminą Rewal.

Chciałbym również podziękować samorządowcom wszelkich szczebli i sołtysom naszej małej ojczyzny.

Mam nadzieję, że nadal z równie dużym zaangażowaniem będziecie się Państwo włączać w prace na rzecz gminy. Szczególne podziękowania kieruję do mieszkańców Gminy Rewal za tak aktywny udział w wyborach samorządowych i za trafne decyzje przy urnach.

Szanowni Mieszkańcy, myślę ,że dokonaliście dobrego wyboru. Chciałbym pogratulować Radnym Gminy Rewal wyboru na tak ważną i odpowiedzialną funkcję. Reprezentujecie Państwo swoich wyborców liczę na to, że mimo różnicy poglądów uda nam się stworzyć drużynę ,której nadrzędnym celem będzie dobro naszych mieszkańców.

Ostanie lata to czas wielkich inwestycji i przedsięwzięć. Tegoroczną kampanię zatytułowałem ROZWAŻNIE W PRZYSZŁOŚĆ. Przyszedł czas trudnych i rozsądnych decyzji, które doprowadzą do stabilizacji finansowej gminy. Realizując program naprawczy musimy dostosować nasze oczekiwania do nowej polityki finansowej. Jednak trudności budżetowe nie mogą wpłynąć na pogorszenie standardów życia naszych mieszkańców.

Nadal będę dbał o rozwój naszego szkolnictwa i inwestował w nasze dzieci i młodzież a także doceniał pracę nauczycieli. Będę wspierał działania Uniwersytetu III Wieku i ich przedstawicieli w samorządzie. Poprzez Gminny Ośrodek Kultury będę aktywizował naszych artystów i stowarzyszenia społeczne. Mamy w gminie rewelacyjną bazę sportową będę dbał o jej właściwe wykorzystanie zarówno dla potrzeb mieszkańców jak i w celach zarobkowych.

Dzięki Państwa zaufaniu (słowa te kieruję do Radnych Gminy Rewal poprzedniej kadencji) można było realizować wiele odważnych i spektakularnych przedsięwzięć. Mamy czyste, szerokie, oświetlone i bezpieczne ulice a skwery i parki stały się pięknymi nadmorskimi ogrodami. Myślę, że nie mamy się czego wstydzić, a raczej mamy czym się pochwalić. Dzięki takim działaniom gmina przyjmuje rekordowe ilości turystów i mam nadzieję, że to się nie zmieni.

Będę starał się stwarzać korzystne warunki dla inicjatyw gospodarczych i nowych inwestycji. Będę poszukiwał partnerów prywatnych do wspólnych przedsięwzięć. Przedstawię pomysły na plany przestrzennego zagospodarowania, które przyciągną nowe inwestycje.

Gwarantuję sprawny i dynamicznie działający urząd, otwarty na inicjatywy i potrzeby mieszkańców, współpracujący na co dzień z Radą Gminy i Radami Sołeckimi.

Nic lepiej nie buduje pozytywnego wizerunku jak bezpieczeństwo, dlatego też będę konsekwentnie inwestował w tę dziedzinę życia.

Dzięki intensywnym działaniom promocyjnym Gmina Rewal stała się jednym z najbardziej znanych i najchętniej odwiedzanych regionów Polski. Szeroko pojęte działania proturystyczne muszą być nadal naszym wspólnym priorytetem. Mam nadzieję, że przy Państwa wsparciu nasza gmina pozostanie otwarta na morze i szerokie plaże, nad którymi powiewać będą błękitne flagi. Ale pamiętajmy, że gmina to nie tylko piach, woda i nieruchomości to przede wszystkim ludzie! Ludzie, którzy od pokoleń tworzyli jej historię, którzy zbudowali kościół w Trzęsaczu i którzy przybyli kolejką wąskotorową. Którzy budowali jej tożsamość i historię. My dzisiaj mamy szansę kontynuować ich pracę i zapisać się na pięknych kartach historii.

                                                                                   Tego Państwu i sobie życzę

                                                                                   Wójt Gminy Rewal Robert Skraburski”

 

P. Konstanty Tomasz Oświęcimski – Poseł na Sejm RP – złożył gratulację p. Robertowi Skraburskiemu – Wójtowi Gminy.

Pani Przewodnicząca odczytała porządek obrad następnie zapytała czy ktoś wnosi zmiany do porządku obrad.

P. Marzena Salamon – zgłosiła wniosek o wprowadzenie do porządku obrad projektu uchwały 4 radnych w sprawie powołania Komisji Rewizyjnej.

P. Marzena Salamon – zgłosiła wniosek o wprowadzenie do porządku obrad projektu uchwały 4 radnych w sprawie powołania Stałych Komisji Rady Gminy oraz ustalenie składów osobowych i przedmiotu działania komisji.

P. Marzena Salamon – zgłosiła wniosek o wprowadzenie do porządku obrad projektu uchwały 4 radnych w sprawie zasad przyznawania diet dla radnych Gminy.

P. Marzena Salamon – zgłosiła wniosek o wprowadzenie do porządku obrad projektu uchwały 4 radnych w sprawie ustalenia wynagrodzenia Wójta Gminy.

 P. Przewodnicząca poddała wniosek o wprowadzenie do porządku obrad projektu uchwały 4 radnych w sprawie powołania Komisji Rewizyjnej pod głosowanie. Za wprowadzeniem do porządku obrad powyższego projektu uchwały głosowało 10 radnych, 4 radnych wstrzymało się od głosowania.

P. Przewodnicząca poddała wniosek o wprowadzenie do porządku obrad projektu uchwały 4 radnych w sprawie powołania Stałych Komisji Rady Gminy oraz ustalenia składów osobowych i przedmiotu działania. Za wprowadzeniem do porządku obrad powyższego projektu uchwały głosowało 12 radnych, 3 radnych wstrzymało się od głosowania.

P. Przewodnicząca poddała wniosek o wprowadzenie do porządku obrad projektu uchwały 4 radnych w sprawie zasad przyznawania diet dla radnych Gminy. Za wprowadzeniem do porządku obrad powyższego projektu uchwały głosowało 11 radnych, 4 radnych wstrzymało się od głosowania.

P. Przewodnicząca poddała wniosek o wprowadzenie do porządku obrad projektu uchwały 4 radnych w sprawie ustalenia wynagrodzenia Wójta Gminy. Za wprowadzeniem do porządku obrad powyższego projektu uchwały głosowało 11 radnych, 1 radny głosował przeciw, 2 radnych wstrzymało się od głosowania.

 

Przewodnicząca Rady odczytała porządek obrad ze zmianami a następnie przeprowadziła głosowanie. Za przyjęciem porządku obrad ze zmianami głosowało 12 radnych, 3 radnych wstrzymało się od głosowania. Zgodnie z art. 20 ust.1 ustawy o samorządzie gminnym porządek obrad ze zmianami został przyjęty bezwzględną większością głosów ustawowego składu rady.

 

P O R Z Ą D E K  O B R A D

II SESJI RADY GMINY REWAL w dniu 9.12.2014 roku

  1. Otwarcie sesji i stwierdzenie quorum
  2. Ślubowanie Wójta Gminy.
  3. Przedstawienie porządku obrad
  4. Interpelacje radnych  i zapytania sołtysów
  5. Projekt uchwały w sprawie: powołania Komisji Rewizyjnej

a)relacja sprawozdawcy,

b)stanowiska Komisji Rady,

c)dyskusja,

d)podjęcie uchwały

6.Projekt uchwały w sprawie: powołania Stałych Komisji Rady Gminy oraz ustalenia składów osobowych i przedmiotu działania

a)relacja sprawozdawcy,

b)stanowiska Komisji Rady,

c)dyskusja,

d)podjęcie uchwały

7.Projekt uchwały w sprawie: zasad przyznawania diet dla Radnych Gminy

a)relacja sprawozdawcy,

b)stanowiska Komisji Rady,

c)dyskusja,

d)podjęcie uchwały

8.Projekt uchwały w sprawie: ustalenia wynagrodzenia Wójta Gminy

a)relacja sprawozdawcy,

b)stanowiska Komisji Rady,

c)dyskusja,

d)podjęcie uchwały

9.Wolne wnioski i zapytania

10.Zakończenie obrad

 

P. Przewodnicząca Rady ogłosiła przerwę w obradach od. godz. 10:25 do godz. 11:00

 

Ad. 4 Interpelacje radnych i zapytania sołtysów.

  • P. Marzena Salamon – interpelacja

„ Wykonanie porozumienia pomiędzy Gminą Rewal a nabywcą OW „Zdrowie” w Pobierowie ul. Zgody”.

  • P. Paweł Żoła – interpelacje:
  1. „Określenie bieżącego zadłużenia Gminy Rewal”.
  2. „Ustalenia stanu faktycznego w zakresie czynnych umów cywilno- zawartych przez Urząd Gminy w Rewalu wraz jednostkami organizacyjnymi w zakresie usług”.
  3. „Informacji w zakresie prowadzonych kontroli, postępowań, śledztw w Gminie Rewal przez organy do tego uprawnione”.
  4. „Informacji w zakresie zrealizowanych i będących w realizacji projektów: wizualizacji, architektonicznych inwestycji realizowanych i planowanych Gminy Rewal”.
  5. „Informacji w zakresie stanu faktycznego procesu ubiegania się przez Gminę Rewal o „Pożyczkę z Budżetu Państwa”.
  6. „Informacji o rozpoczętych inwestycjach Gminy Rewal”.
  • P. Leszek Kosik – poinformował że nie został uwzględniony w projekcie uchwały w sprawie powołania Stałych Komisji Rady Gminy oraz ustalenia składów osobowych i przedmiotu działania zapis dot. planów zagospodarowania przestrzennego o który wnioskował podczas roboczego spotkania rady.
  • P. Bogusław Woźniak – uznał za konieczne wprowadzenie korekt w uchwałach dot. zadań poszczególnych komisji.

 

Pani Przewodnicząca przystąpiła do procedowania projektów uchwał.

 

Ad. 5 Projekt uchwały w sprawie: powołania Komisji Rewizyjnej

Przewodnicząca Rady poprosiła o zgłoszenie kandydatur na Przewodniczącego, zastępcę oraz członków Komisji Rewizyjnej.

P. Marzena Salamon – Wiceprzewodnicząca Rady zaproponowała na Przewodniczącego Komisji p. Jacka Domańskiego - wyraził zgodę, Zastępcę p. Rafała Mielcarka- wyraził zgodę, członka p. Krzysztofa Cepka – wyraził zgodę, p. Barbarę Kral – wyraziła zgodę, P. Bogusława Woźniaka – który nie wyraził zgody na pracę w powyższej komisji.

Ponieważ nie zostały zgłoszone inne kandydatury, p. Przewodnicząca Rady odczytała projekt uchwały i poddała pod głosowanie.

Za przyjęciem  projektu uchwały głosowało 15 radnych.

Uchwała została przyjęta jednomyślnie.

Ad. 6 Projekt uchwały w sprawie: powołania Stałych Komisji Rady Gminy oraz ustalenia składów osobowych i przedmiotu działania

P. Przewodnicząca Rady ogłosiła przerwę w obradach od. godz. 10:25 do godz. 11:00

W projekcie uchwały wprowadzono zmiany dodano zapis w §3  ust I. Komisja Strategii i Rozwoju pkt. 26. Opiniowanie projektów planów zagospodarowania przestrzennego oraz projektów studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego.

Dyskusja dotyczyła zapisów w zakresie prac poszczególnych komisji p. Bogusław Woźniak – Radny poinformował, że pewne zapisy nie leżą w kompetencji rady a niektóre zapisy regulowane są przez ustawy i nie należy ich powielać w takiej postaci. Zaproponował aby przegłosować tylko  i wyłącznie składy osobowe a po poprawieniu zapisów procedować kolejny projekt uchwały. P. Andrzej Brzeziński – Radny – podtrzymał że jest to powielanie kompetencji. P. Barbara Kral – Radna- zaproponowała aby wszelkie zmiany wprowadzić na następnym posiedzeniu rady.

Przewodnicząca Rady poprosiła o zgłoszenie kandydatur na Przewodniczącego, zastępcę oraz członków Komisji.  

P. Marzena Salamon – Wiceprzewodnicząca Rady - zaproponowała skład Komisji Strategii i Rozwoju:  Przewodniczący – p. Rafał Mielcarek – wyraził zgodę, Zastępca – p. Paweł Żoła – wyraził zgodę, Członek – p. Jacek Domański – wyraził zgodę, Członek – p. Ryszard Gutowski – wyraził zgodę, Członek – p. Leszek Kosik – wyraził zgodę. Skład Komisji Społeczno – Oświatowej: Przewodniczący – p. Barbara Kral – wyraziła zgodę, Zastępca - p. Krzysztof Cepek – wyraził zgodę, Członek – p. Barbara Szewczyk – wyraziła zgodę, Członek – p. Mateusz Matecki – wyraził zgodę. Skład Komisji Bezpieczeństwa i Porządku Publicznego: Przewodniczący – p. Marcin Ryczko – wyraził zgodę, Zastępca – p. Zbigniew Rydzyński – wyraził zgodę, Członek – p. Barbara Szewczyk – wyraziła zgodę, Członek – p. Mateusz Matecki – wyraził zgodę, Członek p. Marzena Salamon – wyraziła zgodę.

Ponieważ nie zostały zgłoszone inne kandydatury, p. Przewodnicząca Rady poinformowała że zgodnie z § 49 ust. 4 Statutu Gminy Rewal  Radny ma obowiązek być członkiem przynajmniej jednej komisji stałej. P. Przewodnicząca zapytała p. Bogusława Woźniaka czy chciałby pracować w którejś komisji. P. Bogusław Wożniak – Radny wyraził zgodę przynależeć do Komisji Bezpieczeństwa i Porządku Publicznego. P. Przewodnicząca zapytała również p. Andrzeja Brzezińskiego – Radnego – czy widzi się w którejś z komisji Pan Radny oświadczył, że postanowił poczekać.

P. Przewodnicząca następnie  odczytała projekt uchwały do §3 i poddała pod głosowanie.

Za przyjęciem projektu uchwały głosowało 14 radnych, 1 radny wstrzymał się od głosowania.

Uchwała została przyjęta pozytywnie.

 

P. Przewodnicząca Rady ogłosiła przerwę w obradach od. godz. 11:40 do godz. 12:21

 

Ad. 7 Projekt uchwały w sprawie: zasad przyznawania diet dla Radnych Gminy

Dyskusja: p. Bogusław Woźniak – Radny – poinformował, że zapis §3 jest powielaniem zapisu ustawy i nie powinien mieć miejsca poprosił o przedstawienie czy powyższy projekt uchwały został zaopiniowany przez Radcę Prawnego – dokument został zaopiniowany przez Radcę Prawnego o czym świadczy pieczątka na oryginalnym projekcie uchwały.

Przewodnicząca Rady bez odczytania projektu uchwały, poddała go pod głosowanie.

Za przyjęciem  projektu uchwały głosowało 15 radnych.

Uchwała została przyjęta jednomyślnie.

Ad. 8 Projekt uchwały w sprawie: ustalenia wynagrodzenia Wójta Gminy

Przewodnicząca Rady odczytała projekt uchwały.

Dyskusja w której udział wzięli radni: p. Mateusz Matecki, p. Leszek Kosik, p. Andrzej Brzeziński, p. Paweł Żoła, p. Agnieszka Tasarz, p. Bogusław Woźniak,  dotyczyła kwoty wynagrodzenia zasadniczego, zadań i ilości pracy jaką sprawuje Wójt Gminy oraz kwestii które zostały ustalone na wcześniejszym spotkaniu roboczym rady.

p. Krzysztof Cepek – Radny o godz. 12:35 opuszcza salę obrad od tej chwili w obradach rady uczestniczy 14 radnych.

Przewodnicząca Rady po odczytaniu projektu uchwały poddała pod głosowanie.

Za przyjęciem projektu uchwały głosowało 8 radnych,5 radnych głosowało przeciw, 1 radny wstrzymał się od głosowania.

Uchwała została przyjęta pozytywnie.

Ad. 9 Wolne wnioski i zapytania.

p. Mateusz Matecki – radny- poprosił o uregulowanie przerw podczas trwania sesji w celu usprawnienia obrad.

Ad. 10 Zakończenie obrad

O godz.  12:48 zakończono, obrady II Sesji Rady Gminy. 

 

Protokółowała                                                                       Przewodnicząca Rady

 

Izabela Fiedukowicz - Pabin                                                    Agnieszka Tasarz

 


Załączniki do pobrania


Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Osoba odpowiadająca za treść informacji

Izabela Fiedukowicz - Pabin

Data wytworzenia:
30 gru 2014

Osoba dodająca informacje

Mariusz Owczarek

Data publikacji:
18 mar 2022, godz. 08:12

Osoba aktualizująca informacje

Mariusz Owczarek

Data aktualizacji:
30 gru 2014, godz. 12:01