Logo BIP
Herb
Biuletyn Informacji Publicznej
Urzędu Gminy Rewal

Wyszukiwanie zaawansowane

Menu przedmiotowe

BOI

Tagi

Protokół III

P R O T O K Ó Ł  Nr III / 14

III sesji Rady Gminy Rewal, która odbyła się w dniu 22 grudnia 2014 roku

w Urzędzie Gminy Rewal

 

Sesję rozpoczęto w dniu 22 grudnia 2014 r. o godz.10:15. Obradom przewodniczyła Przewodnicząca Rady Gminy – p. Agnieszka Tasarz.  Na podstawie listy obecności stwierdziła, iż obrady są prawomocne, bowiem uczestniczy 12 .radnych. Nieobecnych 3- usprawiedliwieni.

Ustawowy skład Rady 15 osób – bezwzględna liczba głosów ustawowego składu Rady – 8 osób, co stanowi wystarczające quorum do podejmowania prawomocnych uchwał. 

Przewodnicząca Rady przywitała zaproszonych gości.

Przewodnicząca Rady poddała pod głosowanie bez odczytania protokół z I i II sesji Rady Gminy.

Za przyjęciem  protokołu z I sesji głosowało 11 radnych, 1 radny wstrzymał się od głosu, za przyjęciem protokołu z II sesji głosowało 10 radnych, 2 radnych wstrzymało się od głosu.

Przewodnicząca odczytała porządek obrad. Do porządku wprowadzono zmiany Wiceprzewodnicząca M. Salamon wnosi o wycofanie z Porządku obrad punktu 8 - Projektu uchwały zmieniającej uchwałę w sprawie poboru podatku od nieruchomości, rolnego i leśnego w drodze inkasa oraz określenia inkasentów terminów płatności dla inkasentów i wynagrodzenia za inkaso., oraz wprowadzenie na to miejsce - Projektu uchwały w sprawie podatku od nieruchomości, rolnego i leśnego w drodze inkasa oraz określenia inkasentów, terminów płatności dla inkasentów i wynagrodzenia za inkaso. Wójt wnioskuje o wycofanie – punktu 7 - Projekt uchwały w sprawie: uchylenia uchwały w sprawie zwolnień w podatku od nieruchomości w ramach pomocy de minimis  oraz wprowadzenie - Projektu uchwały w sprawie odwołania skarbnika gminy – wniesiony do porządkuj  obrad przez Wójta.

Za przyjęciem porządku obrad ze zmianami głosowało 11. Bogusław Woźniak nie głosował. Porządek obrad został przyjęty.

 

P O R Z Ą D E K  O B R A D

  1. Otwarcie sesji i stwierdzenie quorum
  2. Przyjęcie protokołów z  I, II  sesji Rady Gminy
  3. Przedstawienie porządku obrad
  4. Interpelacje radnych  i zapytania sołtysów
  5. Projekt  uchwały w sprawie: Rocznego programu współpracy Gminy Rewal z organizacjami pozarządowymi oraz pozostałymi podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego na rok  2015r
  1. relacja sprawozdawcy,
  2. stanowiska Komisji Rady,
  3. dyskusja,
  4. podjęcie uchwały
  1. Projekt uchwały w sprawie: zasad przyznawania i wysokości diet sołtysom
  1. relacja sprawozdawcy,
  2. stanowiska Komisji Rady,
  3. dyskusja,
  4. podjęcie uchwały
  1. Projekt uchwały w sprawie: uchylenia uchwały w sprawie zwolnień w podatku od nieruchomości w ramach pomocy de minimis – skreślony przez Wójta
  2. Projekt uchwały zmieniającej uchwałę w sprawie poboru podatku od nieruchomości, rolnego i leśnego w drodze inkasa oraz określenia inkasentów terminów płatności dla inkasentów i wynagrodzenia za inkaso – wycofany przez Radę Gminy
  3. Projekt uchwały w sprawie podatku od nieruchomości, rolnego i leśnego w drodze inkasa oraz określenia inkasentów, terminów płatności dla inkasentów i wynagrodzenia za inkaso – wniesione wnioskiem radnych
  1. relacja sprawozdawcy,
  2. stanowiska Komisji Rady,
  3. dyskusja,
  4. podjęcie uchwały
  1. Projekt uchwały w sprawie odwołania skarbnika gminy – wniesiony do porządkuj  obrad przez Wójta.
  1. relacja sprawozdawcy,
  2. stanowiska Komisji Rady,
  3. dyskusja,
  4. podjęcie uchwały
  1. Wolne wnioski i zapytania
  2. Zakończenie obrad

 

Pani Przewodnicząca przystąpiła do procedowania projektów uchwał.

 

Ad. 4 Interpelacje radnych  i zapytania sołtysów

 

Wójt: Po ostatniej sesji przygotowałem odpowiedzi na interpelacje, które chciałbym złożyć na ręce przewodniczącej.

[Załącznik nr 1 - odpowiedź na interpelację p. Marzeny Salamon]

[Załącznik nr 2 - odpowiedź na interpelację p. Pawła Żoły]

[Załącznik nr 3 - odpowiedź na interpelację p. Pawła Żoły]

Ad. 5 Projekt  uchwały w sprawie: Rocznego programu współpracy Gminy Rewal z organizacjami pozarządowymi oraz pozostałymi podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego na rok  2015 r.

 

Przewodnicząca poprosiła komisje o przedstawienie swoich stanowisk:

Komisja Strategii i Rozwoju wydała opinię pozytywną

Komisja Oświaty wydała opinię pozytywną

Komisja Bezpieczeństwa wydała opinię pozytywną

 

Za przyjęciem uchwały głosowało 11 radnych, nikt z radnych nie głosował przeciw,

 1 radny wstrzymał się od głosu. Uchwała została podjęta.

 

Ad. 6 Projekt uchwały w sprawie: zasad przyznawania i wysokości diet sołtysom

 

Przewodnicząca poprosiła komisje o przedstawienie swoich stanowisk:

Komisja Strategii i Rozwoju wydała opinię pozytywną

Komisja Oświaty wydała opinię pozytywną

Komisja Bezpieczeństwa wydała opinię pozytywną

Przewodnicząca odczytała uchwałę.

 

Za przyjęciem uchwały głosowało 12 radnych. Uchwała została podjęta jednogłośnie.

 

Ad. 9 Projekt uchwały w sprawie podatku od nieruchomości, rolnego i leśnego w drodze inkasa oraz określenia inkasentów, terminów płatności dla inkasentów i wynagrodzenia za inkaso

 

Przewodnicząca odczytała uchwałę.

Przewodnicząca poprosiła komisje o przedstawienie swoich stanowisk: Komisje  nie wypracowały stanowisk.

 

Wiceprzewodnicząca Marzena Salamon: Proponuję poddanie pod dyskusję kwestii 4 % prowizji w przypadku miejscowości powyżej 300 mieszkańców i 8% w miejscowościach do 300 mieszkańców.

Wójt Robert Skraburski:  Chętnie poprę propozycję Pani Marzeny Salamon. Będzie to korzystne dla sołtysów mniejszych miejscowości.

Radca prawny Tomasz Podleśny: Ten projekt 4 radnych, musza najpierw przyjąć wnioskujący radni. Następnie należy to przyjąć w formie autopoprawki.

Wiceprzewodniczący Paweł Żoła: Popieram tą poprawkę i pomysł, który z Wójtem przedyskutowaliśmy na komisji w związku z prowizją za inkaso. To zróżnicowanie jest sprawiedliwe.

Radni, którzy wnieśli projekt uchwały: Paweł Żoła, Barbara Szewczyk, Marzena Salamon i Barbara Kral są za.

W paragrafie 3 wniesiono następujące poprawki w miejscowościach powyżej 350 mieszkańców sołectwa prowizja wynosi 4 %, w miejscowościach do 350 mieszkańców sołectwa prowizja wynosi 8 %.

Radny Bogusław Woźniak: Ile jest sołectw do 300 mieszkańców?

 

Za przyjęciem uchwały głosowało  12 radnych, nikt nie głosował przeciw, nikt nie wstrzymał się od głosu.

Uchwała została podjęta jednogłośnie.

 

Ad. 10 Projekt uchwały w sprawie odwołania skarbnika gminy

 

Przewodnicząca odczytała projekt uchwały i jej uzasadnienie.

Przewodnicząca poprosiła komisje o przedstawienie swoich stanowisk:

Komisja Strategii i Rozwoju wydała opinię pozytywną

Komisja Oświaty wydała opinię pozytywną

Komisja Bezpieczeństwa wydała opinię pozytywną

 

Za przyjęciem uchwały głosowało  12 radnych, nikt nie głosował przeciw, nikt nie wstrzymał się od głosu.

Uchwała została podjęta jednogłośnie.

 

Ad. 11 Wolne wnioski i zapytania

 

Radny Bogusław Woźniak: Proszę Wójta o możliwość zapoznania innych z wyrokami sądu w sprawie nieruchomości w Pogorzelicy. Nie zgadzam się z interpretacją prawną. Jako gmina zostaliśmy trochę oszukani kruczkami prawnymi.

Wiceprzewodniczący Paweł Żoła: W związku z tym, że na sali znajduje się kierownik Ośrodka Pomocy Społecznej, chciałbym zapytać jak wygląda sprawa Pana Żywiny zamieszkującego Niechorze. Czy wiemy co się  nim dzieje, czy ktoś to sprawdza?

Kierownik GOPS Justyna Żebrowska: Pan Żywina utrzymuje się z renty. Proponowaliśmy mu pomoc, ale od nigdy nic od nas nie chciał. Proponowano mu również mieszkanie. Bardzo trudno się z nim współpracuje. Ten dom w którym mieszka, rzeczywiście strasznie wygląda. Dodatkowo Pan Żywina przyjął tam bezdomnego z Gryfic.

Wójt Robert Skraburski: Sytuację Pana Żywiny sprawdzaliśmy wielokrotnie. Wiele razy rozmawiałem z jego córkami, że w chwili gdy przepisze na nie nieruchomość dostanie mieszkanie. Straż Gminna odwiedza w okresie zimowym osoby samotne więc wiemy co się dzieje.   

Przewodnicząca Agnieszka Tasarz:  Przypominam komisjom o weryfikacji zakresu obowiązków.  Do końca stycznia komisje muszą opracować plan pracy.

Radny powiatowy Józef Gandurski:  Chciałbym pogratulować wygranych wyborów i życzę udanej współpracy.  Ja i Pan Jan Trafny jesteśmy w radzie powiatu. Ja jako przewodniczący a Pan Trafny jako wiceprzewodniczący. Obradujemy w sprawie budżetu powiatowego. Ustaliliśmy z Wójtem priorytety do których należą remonty dróg: Karnice  - Ninikowo, Gostyń – Pobierowo i ul. Bursztynowa w Niechorzu. Sam Powiat sobie  z tymi inwestycjami nie poradzi więc będzie potrzebne finansowanie  zewnętrzne. Życzę Państwu Wesołych Świąt.

Radny  Mateusz Matecki: Chciałbym się dowiedzieć czy istnieje możliwość  bezpłatnego użytkowania hali na czas ferii zimowych.  Chcę organizować  bezpłatne zajęcia dla dzieci w tym okresie.  Mam też pytanie do Wójta. Czy w tym roku będzie lodowisko bo wiele osób o to pyta.

Marzena Salamon: Na jednym z zebrań wiejskich mówił Pan, że lodowisko będzie w Pobierowie.

Przewodnicząca Agnieszka Tasarz:  Jak została ustalona cena wody?

Wójt Robert Skraburski: udzielił informacji, że stawka wzrośnie o 2%.

Wójt Robert Skraburski: Proszę o przesunięcie sesji  na 30 grudnia. Lodowiska nie będzie przede wszystkim ze względów finansowych, ale i pogoda nie sprzyja. W sprawie hali proszę o kontakt z CIPR-em i Panią Darią Mazur. Nie wiem jaka została w końcu ustalona cena wody.

Wiceprzewodniczący Paweł  Żoła: W imieniu radnych dziękuje Paniom Marzenie Salamon  i Barbarze Szewczyk za przygotowanie wigilijnego poczęstunku.

 

Ad. 12 Zakończenie obrad

 

O godz. 10:55 zakończono obrady III Sesji Rady Gminy. 

 

Protokołowała

Daria Dewor                                                                                             Przewodnicząca Rady

                                                                                                               Agnieszka Tasarz


Załączniki do pobrania

Plik Nazwa Data dodania Pobrań
Załącznik nr 1 - odp. na interp p. Marzeny Salamon.pdf (PDF, 1.04Mb) 2014-12-31 11:41:18 550
Załącznik nr 2 - odp. na interp p. Pawła Żoły.pdf (PDF, 441.43Kb) 2014-12-31 11:41:18 503
Załącznik nr 3 - odp. na interp p. Pawła Żoły.pdf (PDF, 678.85Kb) 2014-12-31 11:41:18 577
Plik Nazwa Data dodania Pobrań

Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Osoba odpowiadająca za treść informacji

Izabela Fiedukowicz - Pabin

Data wytworzenia:
31 gru 2014

Osoba dodająca informacje

Mariusz Owczarek

Data publikacji:
18 mar 2022, godz. 08:12

Osoba aktualizująca informacje

Mariusz Owczarek

Data aktualizacji:
31 gru 2014, godz. 11:54