Logo BIP
Herb
Biuletyn Informacji Publicznej
Urzędu Gminy Rewal

Wyszukiwanie zaawansowane

Menu przedmiotowe

BOI

Tagi

Zarządzanie nr 24/2021 Wójta Gminy Rewal z dnia 2 marca 2021 r. w sprawie powołania Gminnej Komisji Urbanistyczno-Architektonicznej

Zarządzenie Nr 24/2021

Wójta Gminy Rewal

z dnia 2 marca 2021 r.

w sprawie powołania Gminnej Komisji Urbanistyczno-Architektonicznej

 

Na podstawie art. 8 ust. 3 ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (tj. Dz. U. z 2020 r. poz. 293 z późn. zm.) i art. 7 ust. 1 pkt 1 i art. 30 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (tj. Dz. U. z 2020 r. poz. 713 z późn. zm.) zarządza się co następuje:

 

§1

Powołuje się Gminną Komisję Urbanistyczno-Architektoniczną zwaną dalej Komisją, w skład której wchodzą:

  1. Pan Dariusz Grochowicz,
  2. Pan Andrzej Olszak,
  3. Pan Wojciech Bal,
  4. Pani Agata Wierzchowska – Kustosz,
  5. Pan Mirosław Hussakowski.

 

§2

Organizację oraz tryb działania Komisji określa Regulamin Komisji, stanowiący załącznik do niniejszego zarządzenia.

 

§3

Tracą moc zarządzenia Wójta Gminy Rewal Nr 21/06 z dnia 9 października 2006 r., Nr 1/PU/08 z dnia 3 stycznia 2008 r. i Nr 135/2020 z dnia 29 grudnia 2020 r.

 

§4

Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.

 

 

                                                                             

                                                                         WÓJT GMINY

 

                                                                          Konstanty Tomasz Oświęcimski

 

 

 

Sporządzający:

Kamila Wałęga

 

 

Akceptacja formalno-prawna:

 

 

 

Rozdzielnik:

  1. Oryginał: Referat Organizacyjno-Administracyjny
  2. Kopia użytkowa: Biuletyn Informacji Publicznej (http://www.bip.rewal.pl), intranet

Załącznik do Zarządzenia nr 24/2021
Wójta Gminy Rewal
            z dnia 2 marca 2021 r.

 

 

REGULAMIN

GMINNEJ KOMISJI URBANISTYCZNO-ARCHITEKTONICZNEJ

 

§1

Gminna Komisja Urbanistyczno-Architektoniczna działa na podstawie art. 8 ust. 3 ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (Dz. U. z 2020 r. poz. 293 z późn. zm.) oraz Zarządzenia Wójta Gminy Rewal Nr ____/2021 z dnia 2 marca 2021 r.

 

§2

Organizację i tryb działania Komisji określa niniejszy regulamin.

 

§3

1. Komisja działa na rzecz Gminy Rewal.

2. Siedzibą Komisji jest Urząd Gminy Rewal.

3. Komisja pełni funkcję organu doradczego Wójta Gminy Rewal w sprawach planowania
    i zagospodarowania przestrzennego gminy.

4. Komisja pełni funkcję organu doradczego wójta, burmistrza albo prezydenta miasta innej

    gminy na podstawie porozumienia, o którym mowa w art. 8 ust. 4 ustawy z dnia 27 marca

    2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (Dz.U. z 2020 r. poz. 293
    z późniejszymi zmianami).

 

§4

1. Do zadań Komisji należy:

  1. opiniowanie projektów studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy lub ich zmian,
  2. opiniowanie projektów miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego lub ich zmian,
  3. opiniowanie analiz zmian w zagospodarowaniu przestrzennym gminy,
  4. ocena postępów w opracowywaniu miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego i wieloletnich programów ich sporządzania,
  5. wydawanie na wniosek Wójta Gminy Rewal opinii w sprawach:
    1. innych opracowań planistyczno-projektowych,
    2. interpretacji miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego,
    3. projektów decyzji o warunkach zabudowy i decyzji o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego.

 

§5

1. W skład Komisji wchodzi 3 – 5 członków.

2. Członkowie powoływani i odwoływani są w drodze odrębnego zarządzenia.

3. Członkowie Komisji muszą mieć wykształcenie i przygotowanie fachowe związane

    bezpośrednio z teorią i praktyką planowania przestrzennego, w tym co najmniej połowa z nich

    musi być rekomendowana przez branżowe stowarzyszenia i samorządy zawodowe.

 

 

§6

1. Członkowie Komisji w drodze wyborów, na pierwszym posiedzeniu Komisji powołują

    Przewodniczącego oraz Sekretarz Komisji.

2. Przy Komisji składającej się z 4 – 5 członków, członkowie Komisji wybierają również

    Wiceprzewodniczącego Komisji.

3. Przewodniczący Komisji odpowiada za formułowanie ustaleń z posiedzeń Komisji oraz

    reprezentuje ją na zewnątrz.

4. Sekretarz Komisji odpowiada za merytoryczny nadzór nad całokształtem obsługi technicznej

    prac Komisji, w tym sporządzaniem protokołów z posiedzeń.

5. Posiedzeniem Komisji kieruje Przewodniczący Komisji, a pod jego nieobecność  

    Wiceprzewodniczący.

6. Przewodniczący Komisji może zwołać posiedzenie Komisji także na wniosek Wójta Gminy 

    Rewal. Przepis §3 ust 4. stosuje się odpowiednio.

 

§7

1. Na posiedzenie Komisji mogą być zapraszani przedstawiciele właściwych samorządów   

    terytorialnych, pracownicy administracji publicznej odpowiedzialni za gospodarkę

    przestrzenną oraz przedstawiciele innych organów i instytucji.

2. W posiedzeniach Komisji biorą udział autorzy opracowań rozpatrywanych na tych   

    posiedzeniach.

 

§8

1. Tematykę i terminy posiedzeń oraz listę osób zaproszonych do uczestnictwa

    w posiedzeniu Komisji ustala Przewodniczący Komisji w uzgodnieniu z Wójtem.

2. Zawiadomienie członków Komisji o terminie mającego się odbyć posiedzenia oraz

    zaproszenie osób przewidzianych do udziału w posiedzeniach Komisji należy wysłać co

    najmniej 7 dni przed terminem posiedzenia w formie pisemnej lub elektronicznej.

 

§9

W przypadku braku możliwości wydania opinii przez Komisję, Przewodniczący Komisji może zaproponować Wójtowi Gminy podmioty, którym powinno zlecić się wykonanie odpowiednich opinii lub ekspertyz. Przepis §3 ust 4. stosuje się odpowiednio.

 

§10

1. Przewidziane do rozpatrzenia przez Komisję opracowanie wraz z opiniami i ekspertyzami  

    powinno być udostępnione do wglądu członkom Komisji, co najmniej na 3 dni przed terminem

    posiedzenia.

2. Termin i miejsce udostępnienia materiałów, o których mowa w ust. 1 powinny być

    podane w zawiadomieniu o posiedzeniu Komisji.

3. Opinie lub ekspertyzy powinny być złożone u Sekretarza Komisji najpóźniej na 5 dni

    przed terminem posiedzenia Komisji.

 

§1l

Członkowie Komisji, obecni na posiedzeniu Komisji zobowiązani są do podpisania listy obecności.

 

§12

1. Komisja w toku dyskusji opracowuje założenia do projektów opinii.

2. Przewodniczący i Wiceprzewodniczący Komisji upoważnieni są do przyjęcia protokołu

    z posiedzenia Komisji oraz zredagowania opinii w oparciu o ustalenia wynikające
    z przeprowadzonej dyskusji. Opinia prezentowana jest członkom Komisji na kolejnym  

    posiedzeniu. Członkowie Komisji mogą zgłaszać uwagi do przedstawionej opinii.

3. W przypadku, gdy członek Komisji jest jednocześnie członkiem zespołu autorskiego

    rozpatrywanego opracowania, na czas dyskusji w tym zakresie podlega wyłączeniu z prac

    Komisji i nie bierze udziału w głosowaniu.

4. Protokół z posiedzenia Komisji podpisuje Przewodniczący lub Wiceprzewodniczący

    Komisji oraz Sekretarz Komisji.

 

§13

Członkowie Komisji zobowiązani są do:

  1. aktywnego uczestnictwa w pracach Komisji oraz realizacji celów i zadań Komisji,
  2. przestrzegania Regulaminu i Uchwał Komisji,
  3. przestrzegania zasad etycznego postępowania, nienaruszania interesu publicznego, zachowania zasad obiektywności i bezstronności w sprawach objętych zakresem działania Komisji.

 

§14

1. Opinie Komisji są wydawane w formie Uchwał.

2. Komisja jest zobowiązana do wydania opinii w ciągu 21 dni licząc od dnia wpływu

    wniosku od Wójta; w sprawach szczególnie skomplikowanych termin ulega wydłużeniu
    o dodatkowe 14 dni.

3. Uchwały Komisji są ważne, jeśli w jej posiedzeniu uczestniczy, co najmniej 3 członków

    Komisji, w tym Przewodniczący lub Wiceprzewodniczący Komisji.

4. Komisja podejmuje uchwały większością głosów; w przypadku równości głosów

    decyduje głos prowadzącego posiedzenie Komisji.

 

§15

1. Za każdorazowe uczestnictwo w pracach Komisji, członkom Gminnej Komisji Urbanistyczno-

    Architektonicznej nie będącymi pracownikami Urzędu Gminy Rewal przysługuje

    wynagrodzenie w wysokości:

  1. 1300,00 zł brutto dla Przewodniczącego komisji,
  2. 1000,00 zł brutto dla pozostałych członków komisji

2. Podstawą wypłaty wynagrodzenia członkom Komisji jest lista obecności potwierdzająca udział w posiedzeniu Komisji.

 

§16

Zmiana Regulaminu Komisji wymaga formy zarządzenia.

 


Załączniki do pobrania

Plik Nazwa Data dodania Pobrań
Zarządzenie Nr 24 2021.pdf (PDF, 936.98Kb) 2021-03-02 15:22:01 41
Plik Nazwa Data dodania Pobrań

Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Osoba odpowiadająca za treść informacji

Kamila Wałęga

Data wytworzenia:
02 mar 2021

Osoba dodająca informacje

Tomasz Kapela

Data publikacji:
02 mar 2021, godz. 15:22

Osoba aktualizująca informacje

Tomasz Kapela

Data aktualizacji:
03 mar 2021, godz. 09:08